E-laskutus on vaivatonta ja kätevää

E-laskutus on kätevä ja vaivaton tapa tukea OPKOn työtä säännöllisesti. Tästä voit avata suoraveloitusvaltakirja -tiedoston (pdf) tulostettavaksi, ja voit lähettää sen OPKOon.

Valtakirja aukeaa Adoben Acrobat Reader -ohjelmalla. Jos sinulla ei ole Acrobat Reader -ohjelmaa, voit hakea sen ilmaiseksi osoitteesta www.adobe.com

 

E-LASKUTUKSEN TOIMINTA

Kotimainen suoraveloitus päättyi 31.1.2014. E-lasku korvaa suoraveloituksen, kun käytössäsi on verkkopankki ja käytät sitä aktiivisesti. Laskuttaja lähettää e-laskun sähköisesti suoraan verkkopankkiisi. Laskussa ovat kaikki maksamiseen tarvittavat tiedot valmiina, jolloin tilinumeroa, viitenumeroa tai laskun loppusummaa ei tarvitse näppäillä. Pankki maksaa e-laskun eräpäivänä automaattisesti tililtäsi. Halutessasi voit myös hyväksyä verkkopankissa jokaisen e-laskun erikseen maksettavaksi. Tarvittaessa voit muuttaa laskun eräpäivää ja summaa. Halutessasi saat pankistasi ennakkoilmoituksen saapuneesta e-laskusta joko sähköpostilla tai tekstiviestillä.
Suoramaksu on tarkoitettu sellaiselle asiakkaalle, jolla ei ole verkkopankkia käytössään. Suoramaksu toimii yhtä vaivattomasti kuin suoraveloituskin. Pankki maksaa laskut tililtäsi toimeksiantosi mukaisesti. Laskuttajalta saat laskun tiedot kotiisi, ja lasku kopiot se lähettää jatkossa pankkiisi laskunmaksua varten.

lähde ja lisätietoja: Finanssialan keskusliitto https://www.fkl.fi/teemasivut/suoramaksu/Sivut/default.aspx

 

OPKOssa tämä tarkoittaa seuraavaa:

Maksaja valtuuttaa OPKOn veloittamaan kannatusmaksun kunkin kuukauden 15. päivänä suoraan valtuutuksessa mainitulta pankkitililtä. Valtuutus tapahtuu lähettämällä OPKOon allekirjoitettu e-laskutusvaltakirja. OPKO toimittaa valtakirjan tiedot edelleen pankille. Mikäli et käytä verkkopankkia aktiivisesti, pankki käsittelee e-laskuvaltuutusta suoramaksuna.

Verkkopankissa itse tehdyistä e-laskupyynnöistä emme saa valitettavasti tietoja takaisin, vaan tarvitsemme aina valtakirjan. Tukikohteen tai summan muutoksen voi tehdä ottamalla yhteyttä OPKOn Palvelukeskukselle sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse. Yhteydenottajan henkilöllisyys todennetaan tapauskohtaisesti.

Lähetetyt e-laskuaineistot näkyvät verkkopankissa viimeistään viikkoa ennen erääntymispäivää. E-laskut ovat oletusarvoisesti automattisesti veloittuvia, mutta verkkopankin e-laskuasetuksista voi määritellä ne erikseen hyväksyttäväksi, jolloin maksutietoja voi muokata tai maksun perua itse. Viitenumeroa ei tule muuttaa, vaan tukikohteen muuttamisen voi tehdä vain ottamalla yhteyttä OPKOn Palvelukeskukseen.

Pankki veloittaa maksun vain, jos tilillä on tarvittavat varat. Jos maksajan tilillä ei ole eräpäivänä maksun suorittamiseen tarvittavia varoja, pankilla on oikeus ilmoittaa laskuttajalle, ettei veloitusta ole voitu tehdä katteen puuttumisen vuoksi. Mitään perintätoimenpiteitä emme luonnollisesti tee epäonnistuneiden veloitusten osalta. Erillistä tositetta veloituksesta ei toimiteta, vaan se käy ilmi tiliotteelta tai muulta tapahtumaerittelyltä. Muutokset pyrimme saattamaan voimaan heti, aineiston lähdettyä kalenterikuukauden alussa muita muutoksia kuin tuen kohdistamista emme valitettavasti pysty tekemään ennen seuraavaa kuukautta.


 

OPKOn Palvelukeskuksen yhteystiedot ovat seuraavat:

Sähköpostitse:
opko(a)opko.fi

Puhelimitse:
(09) 612 9940

Postitse:
OPKO / talousosasto
Hämeentie 155 A 9
FI-00560 HELSINKI

Palautelomake

Ota yhteyttä

Hämeentie 155 A 9
00560 Helsinki
(09) 612 9940
opko(at)opko.fi

Tue työtä: FI26 8318 6710 0053 04
Lisätiedot ja rahankeräyslupa


OPKO Facebookissa

Liity jäseneksi

Veritas Forum

VIP

Ruttureppu.fi

ilosanomapiiri

viisikielinen.fi

Nuotta

IFES